torsdag 30 oktober 2008

You know that you are in love when the hardest thing to do is say good-bye

du får mig att må bättre av att bara finnas där,
när ångesten är som värst och pulsen ligger på
över 100 får du den att kännas som bortblåst
med att bara le och fråga; vad gör du?
vad gör DU? vad är det med dig?
som får mig att bli sån? vad är det här?
inget negativt över huvud taget, bra att någon
får mig att må bättre då jag helst vill slå ihjäl
någon för att slippa.

visst är kärlek fint, men just nu föredrar jag
smärta för det gör inte lika ont

kär i varenda andetag
inget lögn, hur genialisk den än än kan
rädda mig.

jag vill drunkna djupt i din kyss.
årstider växlar, vinter till vår, jag dig älskar,
till tiden nått sitt slut.
jag vill ha kärlek, förvirring,
jag vill vara yr av förälskelse till en annan
människa, och att han skall känna samma.
ha någon att kalla min, någon att hålla i handen
på stan, någon att krypa upp hos efter jobbet,
även om man vet att det är sent och att man
borde åka hem; Inte än!
jag vill ha sömnlösa nätter av evighets långa samtal
om allt och inget, förälskat skratt och pussar.
jag vill ha någon att sakna bara 2minuter efter
att vi skiljts åt.
Jag vill vara personen som folk skrattar glatt och
avundsjukt åt just för att jag är så hopplöst
förälskad<3

Inga kommentarer: