måndag 24 september 2007

Oh, sister of mine

Begåvad, klok, frukostätande, smart, snygg, intelligent, vacker, ljuvlig, gullig, trevlig, kvällstrött, mjuk, eftertänksam, långsam, rolig, söt, kul, social, smal, diciplinerad, orolig, tokig och humoristisk Hon är allt det där och mer därtill. Min underbara syster!

Mitt eget liv, vad vet de om mitt eget liv? Min syster – min tvillingsyster – har brutit samman, hon har gått i tusen bitar – och de insisterar på att jag ska leva mitt liv! När anhörigheten kommer in blandas allting ihop. Det är ett trassel av band som inte går att klippa av. Klipper du av ett blodsband så förblöder du själv.

systra mig! du betyder allt, vi för alltid, inget kan skilja oss, inget och ingen. Du är jag och jag är du. lever du lever jag, så är det, och så kommer det alltid att vara.

Hur ska jag någonsin kunna förklara det som finns mellan oss? Det band som knyter oss samman som aldrig kan lösas upp? Den starka samhörighet som nästan går att ta på? Hur ska jag förklara för andra den känsla av närhet du ger mig? Den känsla av total närvaro som skänker mig trygghet? Det faktum att det nästan går att ta i dig, fast du är någon annanstans? Hur ska jag kunna få andra att förstå, att det du och jag har kan vi inte ha med någon annan?

All sorts kärlek kan förgöra, Slita sönder ett hjärta och förstöra. Någon du trodde var din vän kan försvinna för att komma igen. Men syskonkärlek kan aldrig brista, En magisk kraft, en evig gnista, Johanna!
Tvillingar är starkast tillsammans <3<3

lämnar du mig, så förblöder jag...

Inga kommentarer: