torsdag 18 december 2008

We scream to avoid suffering of silence

Vad skall man göra när man sitter fast så hårt
att man knappt kan röra sig?
knappt kan andas, man andas samma luft hela tiden
och snart är man så infekterad att man inte kan
räddas, ingen kan, inte ens jag.
Vad skall man göra när det enda man kan göra
är att driva honom till vansinne, man sätter sitt
eget liv på spel för att få hjälp?
är det det som krävs?
riskera sitt liv, 50/50, för att rädda sig själv och
sin familj? är det det som är rätt?
Är det det här som är livet?
Att leva i en familj som är splittrad, en förälder som inte
orkar mera, och som snart inte heller bryr sig,
en syster som är så trasig att hon knappt kan stå
på benen, en annan syster som är så ledsen att hon
tar avstånd och inte vill vara med längre.
Jag... som vill vara stark, vill hjälpa, men det finns ingen
hjälp. För att få hjälp måste jag riskera mitt eget liv.
är det värt det? älskar jag min familj så mycket att jag skulle
kunna riskera mitt eget liv, för deras framtida lycka?
Ärlig? Ja, det skulle jag göra. Med hela mitt hjärta.
För att rädda dem, måste jag driva min honom till vansinne,
stänga in honom i ett hörn, för att han skall ta till kniven
så att vi då kan få hjälp.
Finns ingen annan utväg<3

1 kommentar:

Anonym sa...

Snälla min kära dotter, vad du måste bära på mycket. vad kan jag göra för att lindra allt du bär på? Jag finns alltid här för både dig och dina systrar. Puss och kram