fredag 22 augusti 2008

Love is not the same thing as trust

Jag vill bara stänga in mig själv i en bubbla och
aldrig aldrig aldrig mer komma ut.
This planet looks so cute, but it's cold
Det är varning för ras
Gå så försiktigt du kan,
dina ögon kan krossa min värld
som stenar mot glas
Varning för ras
Inga tanklösa, menlösa ord
Ingen felaktig fras.
Varning för ras
Snälla, kom & håll om mig?
Bara en stund så jag slipper känna mig helt ensam...
jag glömmer bort att andas, för sex, musik & våld
är det vackraste som hänt mig


vi kommer tycka om varandra när vi är så rädda för att den andra
ska försvinna att vi själva funderar på att hinna först


Cut me open and tell me what's inside
Cut me open and tell me what it is that hurts so much
Cut me open and tell me why I'm so fucked up
Cut me open and make it better


Jag önskar att jag kunde skaka av mig allt,
& det sedan ska bli okej. Jag önskar att jag kunde
skaka bort alla jobbiga minnen. Men mest av allt önskar
jag att jag bara för en dag
kan få vakna utan bultande hjärta,
utan att känna smärta för varje andetag.
Det enda jag vill är att få ett helt hjärta igen.


Hjärteont. Själsont.

Mina känslor är en borg,
& det är den mest välbevakade i Sverige.

Inga kommentarer: