onsdag 21 november 2007

the other one of you

Klistertvillingar
Klistertvillingar har hållit hand ända sedan de lämnade mammas mage. De trivs utmärkt tillsammans och är oftast bästa vänner. Vi ser dem alltid ihop och vet att de följer varandra i vått och torrt. Jobbar den ena tvillingen i kassan på konsum hittar vi med största säkerhet den andra i kassan bredvid, eller kanske i fruktdisken. Klistertvillingarna är som två delar av samma mynt – de fungerar bara tillsammans. Ibland ryker klistertvillingarna ihop och bråken är gärna heta och känsloladdade, men innan vi vet ordet av är de bästa vänner igen. På mitt område bor faktiskt ett par klistertvillingar. De är myket gamla och promnenerar alltid tillsammans med sina rullatorer. Antagligen har de gått sida vid sida genom hela livet. Klistertvillingar finns det gott om. Klistertvillingars kärlek är oerhört stark, intensiv och evig.”

Johanna, systra mig, allra kärast syster
du är mitt allt, ingen kommer någonsin att kunna ta din plats. Det är du och jag mot världen! du är livet. jag kommer alltid att finnas vid din sida, vad som än händer, du kommer aldrig att förlorar mig, klipps vårt band så förblöder vi.
Min kärlek till dig är det nästan det enda jag litar på, för den är evig och sann.

All sorts kärlek kan förgöra
Slita sönder ett hjärta och förstöra
Någon du trodde var din vän
kan försvinna för att komma igen
Men syskonkärlek kan aldrig brista
En magisk kraft, en evig gnista


du är min andra halva, ingen känner mig så som du gör. Du är min person i livet, mitt allt...

PetraKristinaOlsson + EricaJohannaOlsson = Tvillingar för alltid!
Tvillingar är starkast tillsammans

Inga kommentarer: